sobota, 26 marca 2011

KURCZAK W CZEKOLADZIE....czyli wykwintny pomysł z kuchni meksykańskiej.....mmmmmmmmmm............pycha :)

Kurczaczek to jedna z ulubionych ostatnio potraw w naszym domu, nawet dzieci ją uwielbiają (te starsze he he he, ze względu na pikantność :) ) Kupuję same pałki z kurczaka, lekko osalam i wkładam do piekarnika na 180 stopni na jakieś 40 minut. Na patelnię wrzucam na odrobinkę oliwy cebulę i czosnek, następnie wrzucam puszkę pomidorów z puszki, zasmażam to troszeczkę, a póżniej przyprawiam: 1 łyżeczka pieprzu, 1 łyżeczka mielonego kminku ( w oryginalnym przepisie jest kmin rzymski, czyli kumin, ale kurcze, skąd go dostać??? Przebiegłam wszystkie markety i jedyne co mi się rzuciło w oczy to mielony kminek z angielską nazwą GROUND KUMIN, no to sobie to poskładałam i wyszedł mi mielony kminek... ale w smaku jest super! :) ) do tego łyżeczka soli, łyżeczka cynamonu, 2 papryczki chilli, albo piri piri, łyżeczka cukru, jak się troszkę poddusi dorzucam 3/4 tabliczki czekolady i szklankę wody. Duszę jeszcze 5 minut, i wrzucam do garnka upieczone pałki z kurczaka. W dużym naczyniu wykładam ryż i polewam go sosem pośrodku, układając tam również kurczaka. Całość jest dość pikantna, można dodać jeszcze więcej pieprzu, ale dla mnie łyżeczka wystarczy.
No to życzę udanego gotowania :) Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz